تاریخ یوونتوس آرشیو خبر ها
طوفان مائوریتسیو ساری در کنفرانس خبری و تحسین منتقدین و کارشناسان

طوفان مائوریتسیو ساری در کنفرانس خبری و تحسین منتقدین و کارشناسان

 

ارزیابی ستایش‌وار از نخستین حرف‌های مائوریتسیو ساری در کسوت سرمربی یوونتوس در رسانه‌های ایتالیایی، باعث افزایش امیدها به موفقیت او در یووه شده است. اظهارنظرها و تحلیل‌های کاملاً مثبت جمعی از پیشکسوتان یووه، روزنامه‌نگاران و کارشناسان ورزشی ایتالیا برای اثبات آرامش و بازیابی تعادل در باشگاه یوونتوس، آنهم پس از چند هفته بلاتکلیفی در اعلام سرمربی جدید، باعث شده تا طرفداران یوونتوس با امیدواری فراوان در انتظار تماشای نسخه «ساریسیموی» بیانکونری در فصل جدید باشند، هرچند خود او همواره در انکار این سبکِ به نام او معروف شده است.

 

Marco Bucciantini

Sky Sport

 

در پسِ چهره خجالتی، مؤدب اما پر جذبه و مردانه مائوریتسیو ساری، شباهت‌های فراوانی با مرد بزرگی می‌بینم که از قضا از تحسین‌کنندگان همیشگی اوست؛ آریگو ساکی. بیشتر از 30 سال پیش بود که برلوسکونی پس از به دست گرفتن میلان به سراغ ساکیِ کم‌تجربه رفت. او پارما را از سری C به سری B آورده بود اما مالک جاه‌طلب روسونری ارزش‌های او را دریافت و به ساکی اعتماد کرد و هدایت میلان را به او سپرد. حالا آندره‌آ آنیلیِ جوان نیز با همان متد و روش تمام اعتماد و جاه‌طلبی‌اش را در سبد مائوریتسیو ساری قرار داده تا او نیز یک ساکی و یا حتی یک لیپی دیگر در فوتبال ایتالیا شود. ساری همانند فدریکو فلینی (فیلمساز فقیدِ سینمای ایتالیا) پر رمز و راز است؛ مردی با آمیزه‌ای از رویا و واقعیت. ساری در حالی به پروژه یوونتوس پیوند خورده که حتی بدبین‌ها به حضور وی نیز در عمق باورشان موفقیت را در چهره‌ کاریزماتیکش جستجو می‌کنند.

 

Gigi Poggio

Radio Bianconera

 

ساری فردی بسیار محکم است. سال گذشته روزهای بسیار سختی برای ساری بود؛ فصلی پر فراز و نشیب با حاشیه‌های مختلف و توقع‌های فراوان بجا و زیاده‌خواهانه. اما او به خوبی توانست تمرکزش را از دست ندهد و کشتی بحران‌زده چلسی را به استقراری درخور رهنمون سازد. در پشت چهره جدی او مردی با فرهنگ با صلاحیت‌های شخصیتی و فنی نهفته است.

 

 

Nicola Amoruso

Tutto Juve

 

ساری قطعاً یک مربی خوب با ایده‌های تاکتیکی بسیار عالی است. او در سال‌های اخیر به خوبی توانمندی‌هایش را در ایتالیا و انگلستان به نمایش گذشته و نشان داده است که تیم‌های تحت هدایت او تا چه حد به زیبا بازی کردن اهمیت می‌دهند. او امروز در رأس کادر فنی تیمی قرار گرفته که تا پیش از این به ویژگی‌های والای تدافعی‌اش مفتخر بود. ساریِ ناپولی را همه ستایش می‌کردند، ساریِ چلسی نیز با پیروزی بزرگش در مقیاسی کلان دیده شد؛ اکنون نوبت آن فرارسیده تا ساریِ یوونتوس نیز پیش چشم همگان قرار بگیرد. ایده‌های تاکتیکی ساری از الگری متنوع‌تر است و همین می‌تواند برگ برنده او برای محبوب شدن نزد هواداران بیانکونری باشد.

 

Gianni Balzarini

TMW

 

اظهارات ساری در نشست خبری‌اش در باشگاه یوونتوس نشان داد که او چگونه خود را از لحاظ ذهنی برای حضور در باشگاهی بزرگ با مسیری دشوار آماده کرده است. او به خوبی دریافته که باید تغییر کند و به جای دلبستن به ایده‌آل‌های منطقی نظیر حضور در رتبه‌های دوم و سوم، همیشه برنده بودن و در رتبه نخست ایستادن را تمرین کند. او متوجه شده که در پایان فصل اگر همه به زیبا بازی کردن یووه گواهی دهند اما این تیم جایگاهی درخور در رقابت‌های مختلف کسب نکرده باشد، هیچکس برایش فرش قرمز پهن نخواهد کرد. او با فروتنی از عدم توقع زیادش از باشگاه برای چیدمان تاکتیکی‌اش سخن گفت و از سازگاری با بضاعت باشگاه (همانگونه که پیش‌تر نیز در لندن، ناپل و... از او دیده بودیم) صحبت به میان آورد؛ ادعاهای سخاوتمندانه‌ای که مشاهده نتایجش برای مدیران و هواداران جذاب و کنجکاوبرانگیز خواهد بود.

 

Maurizio Pistocchi

Radio Marte

 

ساری از لحاظ اقتصادی انتخابی بهتر از یوونتوس پیش‌روی خود نمی‌دید. او با قهرمانی در اروپا در همان فصل نخست به بخش اعظمی از آنچه می‌توان در یک باشگاه بدان دست یافت رسید و خروج برای پیشنهادی وسوسه‌کننده‌تر چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ ورزشی آنهم در خانه (ایتالیا) انتخابی منطقی به نظر می‌رسید. انتخاب ساری توسط یوونتوس نشان‌دهنده پذیرش رسمی این باشگاه در پذیرفتن کاستی‌های پیشین و بیانگر مصمم بودن لایه‌های درونی و متنفذ بانوی‌پیر برای رسیدن به رویای سال‌های اخیر این تیم در اروپا بود.

 

 

Gianluca Vigliotti

TMW

 

همیشه رفتن از یک باشگاه به تیم رقیب حاشیه‌های کاذبی را به همراه دارد. سوت‌های مخالفان چه در تورین و چه در سن‌پائولو همیشگی نخواهند بود؛ کمااینکه پیش از این در مورد سایر بازیکنان و مربیانی از این دست نیز رخ داده است. نباید از این اتفاقات کوچک بحران ساخت و در اتمسفر باشگاه بابت وقوع آنها نگرانی ایجاد کرد. گذشت زمان همه چیز را اگر نگوییم خاتمه، حداقل تعدیل خواهد کرد.

 

Matteo Marani

Sky Sport

 

ساری در نشست خبری باشگاه یوونتوس به خوبی گذشته‌اش را تفسیری دوباره کرد و با گفتاری سنجیده و هوشمند، تصویری کاملاً حرفه‌ای از خود نشان داد.

 

Bortolo Mutti

Radio Bianconera

 

مطمئناً تفاوت‌های بسیاری از حیث جنبه‌های فنی میان ساری و الگری وجود دارد. این بدان معنا نیست که ارزش‌های باشگاه یوونتوس با آمدن ساری قرار است دستخوش تغییرات اساسی شود. آنها همچنان «بردن» را ارج خواهند نهاد با این تفاوت که برای ارائه فوتبالی شناور و تهاجمی نیز تلاش خواهند کرد. معتقدم حضور ساری در فوتبال انگلستان به شدت در رشد مربیگری او تأثیر داشته و داشته‌های فنی او را غنی‌تر کرده است. انتخاب او بهترین سرمایه‌گذاری برای چند سال آینده باشگاه یوونتوس بود.

 

 

Antonio Nocerino

TMW

 

من در مورد کیفیت مربیگری ساری صحبتی ندارم اما بیان این نکته را ضروری می‌دانم که او برای متابولیزه کردن سبک خود در یوونتوس نیاز به زمان دارد. در سیستم ساری تمام بازیکنان باید تحرک بسیار بالایی در زمین داشته باشند و همین بیانگر اهمیت چالاکی، دوندگی و سن بازیکنان در روش بازی او را نشان می‌دهد. با این حال بازیکنانی مثل مانژوکیچ علی‌رغم ویژگی‌های متفاوت‌شان همچنان می‌توانند با سایر ویژگی‌های برجسته‌شان مثل جنگندگی در تاکتیک‌های ساری حضوری موثر داشته باشند.

 

Aldo Serena

Radio Bianconera

 

فکر می‌کنم ساری برای تغییر ایدئولوژی فوتبالی یوونتوس راهی این باشگاه شده است. او در ادامه مسیر و تفکری که فصل گذشته کریستیانو رونالدو را به تورین آورد به جمع بیانکونری اضافه شده است. باشگاه به خوبی دریافته که برای موفقیت در رقابت‌های اروپایی باید از ابزارها و تجهیزاتی بهره جست که قاطعانه‌تر تیم را در رسیدن به قهرمانی یاری کند. ساری در یووه نقاط قوت مربیگری‌اش را افزایش خواهد داد و به نسخه‌ای کامل‌تر از آنچه پیش از این بوده خواهد رسید. این دقیقاً همان چیزی است که خود او نیز در پاسخ به سؤال در خصوص سیستم معروف «ساریسیمو» در کنفرانس خبری بیان کرد.

 

Alessandro Birindelli

Radio Bianconera

 

شاید تا قبل از کسب تجربه فوق‌العاده ارزشمند در چلسی که با فتح اروپا همراه بود، اگر در مورد حضور ساری در یووه صحبت می‌شد در ردیف خوش‌بینان به موففیت او در یوونتوس نمی‌ایستادم. اما اکنون کاملاً متقاعد شده‌ام که او مطمئن‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت مربیگری یوونتوس است. صحبت‌ها و پاسخ‌های او در کنفرانس دیروز رویکردی صحیح داشت و در میانش جملات طلایی بسیار مناسبی مطرح شد. ساری در مواجهه با سؤالات چالشی سربلند بیرون آمد تا نشان دهد برای گرفتن عکس یادگاری با یووه در اوج به این تیم آمده است.

 

 

Cesare Prandelli

ANSA

 

ساری خیلی دیر به فوتبال ایتالیا معرفی شد؛ او از معدود مربیانی است که فوتبال را درک می‌کند و حضور مربیانی از جنس او و کونته می‌تواند بازکشت فوتبال ایتالیا به اوج را تضمین کند.

 

Massimo Pavan

Radio Bianconera

 

کنفرانس ساری را دوست داشتم؛ او واضح و صریح به سؤالات پاسخ داد و نشان داد که برای موفقیت در یووه بسیار مصمم است. او را بسیار متواضع دیدم و این نکته‌ای مهم در شخصیت او به عنوان سرمربی است. در بخش‌هایی از توضیحاتش تاکتیسین بودن او کاملاً مشهود بود؛ همان جام نابی که یوونتوس می‌تواند بدان مفتخر باشد.

 

 

گفتنی است ساری در کنفرانس خبری باشگاه یوونتوس ضمن معرفی رسمی به عنوان سرمربی جدید یوونتوس در اظهاراتی مفصل، ضمن ابراز خوشحالی از بازگشت به فوتبال ایتالیا از مسئولان باشگاه‌های چلسی و ناپولی بابت حضور فوق‌العاده در این باشگاه‌ها تشکر کرد.

 

او در بخشی از این نشست با اشاره به ارزش‌ها و توانمندی‌های برخی از بازیکنان یووه از جمله رونالدو، برنادسکی، دیبالا و کاستا از وجود استعدادهای فراوان در میان بازیکنان یووه و لزوم استفاده از تمام این ظرفیت‌ها خبر داد.

 

ساری همچنین با اشاره به حواشی پیش آمده از یک رفتار ناخوشایندش در زمان حضور در ناپولی بابت رفتار هیجان‌زده و عصبی‌اش که خطاب به جمعی که او 10 الی 12 نفر از هوادارنمایان خطاب کرد، عذرخواهی کرد.

 

سرمربی جدید یووه با انتقاد از نازل بودن کیفیت تاکتیکی در لیگ برتر انگلیس، فوتبال ایتالیا را دست‌بالاتر از رقابت‌های فوتبال در این کشور دانست و هدف خود در یووه را تلاش برای فتح تمام جام‌های ممکن عنوان کرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: